Search This Blog

Thursday, February 28, 2013

Guruji, How do you speak so sweetly always? 古儒吉,為什麼您說話的時候總是那麼的甜美?

Q: Guruji, How do you speak so sweetly always?

Sri Sri Ravi Shankar: It’s like asking jaggery, how can you taste so sweet? It’s the nature of the jaggery to be sweet. I don’t put any effort to speak sweetly. If I put in effort, it will turn to be salty. What I am, I speak the same. That’s why you find it sweet. And secondly, you are also sweet so you find me also sweet. If your mind is turbulent then even if I speak sweetly, you will find it salty. I also don’t know how to be otherwise. I am grateful that I never got an opportunity also to do something which is not in my nature. There was never a need to speak a lie or cheat someone. It has never happened that I pretend to be someone else which I am not. It doesn’t seem also I would be doing it in future. But I don’t give any guarantee. It hasn’t happened till now and God knows about future.

問:古儒吉,為什麼您說話的時候總是那麼的甜美?

古儒吉
:這就像是在問棕櫚糖,為什麼你那麼甜?棕櫚糖的本質是甜的。我並沒有因為這個而努力。如果我放進努力,它會變成
鹹的。我所是的,我說的就一樣。所以你才會覺得那是甜美的。二來,你也是甜美的所以你覺得我也是甜美的。如果你的心智是動盪不安的,那麼就算我所說的話是甜美的你也會覺得那是鹹的。我也不知道如何以其他方式說話。我也很慶幸我從來沒有機會去做些不是我的本質的事情。從來不需要說謊或是欺騙任何人。我從來沒有偽裝成任何我不是的人。似乎在未來我也不會那麼做。但我不能作出任何保證。到現在它都還沒有發生而未來只有上帝才會知道。

No comments:

Post a Comment

As usual, share your thoughts and love here !