Search This Blog

Tuesday, February 19, 2013

Promise – By Guruji 承諾~古儒吉

Source :http://guruvaani.wordpress.com/2008/01/06/promise-by-hhsri-sri-ravi-shankar/


Promise 

PROMISE ~ by Guruji

If I had to promise you something, what would it be?
I can’t promise that you would always be comfortable…
Because comfort brings boredom and discomfort.
I can’t promise that all your desires will be fulfilled…
Because desires whether fulfilled or unfulfilled bring frustration.
I can’t promise that there will always be good times…
Because it is the tough times that make us appreciate joy.
I can’t promise that we will be rich or famous or powerful…
Because they can all be pathways to misery.
I can’t promise that we will always be together…
Because it is separation that makes togetherness so wonderful.
Yet if you are willing to walk with me,
If you are willing to value love over everything else ~
I promise that this will be the most rich and fulfilling life possible.
I promise your life will be an eternal celebration,
I promise you I will cherish you more than a king cherishes his crown, 
And I shall love you more than  a mother loves her newborn.
If you are willing to walk into my arms,
If you are willing to live in my heart,
You will find the one you have waited forever….
You will meet yourself in my arms…
I promise.

承諾 ~ 古儒吉

如果我需要對你承諾些什麼,那將會是什麼?
我不能承諾你將永遠安逸。。。
因為安逸帶來沉悶和不適
我不能承諾你所有的慾望都會被滿足。。。
因為慾望無論被滿足或不被滿足都會帶來沮喪
我不能承諾時時都會是好時刻。。。
因為是艱難的時刻讓我們珍惜喜悅
我不能承諾我們會成為富有或著名或強大。。。
因為那些都會成為痛苦的途徑
我不能承諾我們會時常在一起。。。
因為分離讓團圓變得美好
但是如果你願意和我一起行走,
如果你願意珍惜愛勝於任何其它的一起~
我承諾這將會是最富足和圓滿的生命。
我承諾你的生命將會是永恆的慶祝,
我承諾你我將會珍惜你勝過於一個國王珍惜他的王冠,
而我也將愛你勝過於一個母親愛她的新生兒。
如果你願意走進我的懷裡,
如果你願意住在我的心裡,
你會找到那位你一直都在等待的。。。
你會在我的懷裡找到你自己。。。
我承諾。

1 comment:

  1. 這首詩我讀了很多很多遍。第一次讀到的時候我的心幾乎在顫抖。這首詩是那麼的真誠。而這個承諾是那麼的真實。沒有其他人可以做這麼樣的承諾,除了祂。
    讀的人可以感受到這個承諾是絕對可以相信的。讀後感是We can count on Him我們絕對可以信任祂.

    ReplyDelete

As usual, share your thoughts and love here !